Kul besök på VM i lydnad i Helsingborg

I dag har min kompis Maria och jag varit i Helsingborg och tittat på VM i tävlingslydnad. Det är jätteroligt att se ett så snyggt och proffsigt arrangemang. Hundarna och förarna är givetvis obeskrivligt duktiga som klarar att utföra så svåra moment i hög fart och med mycket precision, speciellt som två tävlingsbanor är igång samtidigt bredvid varandra, det är många prylar utställda som hundarna antingen ska sikta på eller inte sikta på och publiken sitter nära. Vi hejade naturligtvis på min hund Trentos kusin Jax, som tävlar för Sverige. Han gjorde en mycket fin runda med sin matte. Till Marias stora glädje var det också en labrador med, från Spanien. Den leder just nu. Kul!